Siseinfo: Äripäev otsib võimalusi raadiost loobumiseks

Äripäeva Kirjastus otsib võimalusi raadio tegemisest loobumise kohta, selgub usaldusväärsetest allikatest pärit infost.

Nimelt, nagu oli kuulda täna Tallinna halduskohtu kuluaarides, on Äripäeva Kirjastus otsinud aktiivselt võimalusi raadio tegemisest loobumiseks. Põhjuseks on Äripäeva kehv majandusseis, mis ei luba raadiot tegema hakata. Äripäev planeeris raadioloa taotluses investeerida raadio tegemisse 300 000 eurot, aga väidetavalt sellest summast ei piisa. Vaja oleks mitu korda rohkem. See tähendab, et Äripäeva Kirjastus peaks raadio tegemisse panema kogu oma kasumi. Tagasi teenib aga raadio sisse pandud raha mitmekümne aastaga, kui sedagi. Näiteks mitukümmend aastat turul olnud Eesti juhtiv Trio LSL raadiogrupp, kuhu kuulub Kuku raadio on aastas ligi poole miljoni euroga kahjumis. Äripäeval tuleb alustada raadioga nullist. See tähendab, et raadio neelab lähimate aastate jooksul kogu Äripäeva kasumi.

Kinnitamata andmetel on raadio tegemise vastu ka Äripäeva emaettevõte Rootsis Bonnieri Kirjastus. Nimelt polnud Bonnier teadlik, et Äripäev on sidunud end pikaajalisega kohustusega edastada raadios 80% ulatuses Harjumaa kohalikku programmi. See tähendab, et Äripäev ei saa edastada reklaami kõrval isegi välisuudiseid, sealhulgas Rootsi uudiseid. Samuti ei saa edastada väljaspool Harjumaad tehtud muusikat, näiteks ABBA laule.

Usaldusväärse allika kinnitusel olid Bonnieri Kirjastuse esindajal juuksekarvad püsti tõusnud, kui ta kuulis, millise asja sisse on Äripäev end Eestis mässinud.

Äripäeva Kirjastuse juht Igor Rõtov lükkas kuu aega tagasi spekulatsioonid raadioloast loobumise kohta ümber, väites, et tegutsetakse aktiivselt raadiotegevuse alustamise nimel. Lubatud ajal juuni algul aga Äripäev saadetega eetrisse ei läinud, selle asemel valitseb eetris vaikus. Igor Rõtov ütles, et saadetega alustatakse alles sügisel septembrikuus.

Täna arutas kohus AS Eesti Meedia kaebust Tehnilise Järelvalve Ameti raadioloa otsuse peale, mille kohaselt sai Ida-Virumaal omale õiguse saateid edastada Kremli-meelne kanal Jumor FM. Eesti raadiolubade jagamisel valitsevat absurdi on kajastanud Õhtuleht. Tehnilise Järelvalve Ameti tegevust ja otsuseid on kritiseerinud Tartu ülikooli raadioõppejõud Urmas Loit.

(Visited 262 times, 1 visits today)

Kommentaarid

kommentaarid