Lätist välja saadetud Vene võimukriitiline telejaam alustab tegevust Hollandis

Sõltumatu Venemaa telekanal TV Rain (”Дождь”/“Dožd”), millelt hiljuti Läti ametkonnad eetriõiguse ära võtsid, naaseb Euroopa Liidu eetrisse pärast uue litsentsi kinnitamist Hollandis.

Dožd langes detsembris pärast eetris tekkinud poleemikat Läti riikliku elektroonilise massimeedia nõukogu (NEPLP) kriitika alla ja sai kiiresti korralduse edastamine lõpetada, vahendab lsm.lv.

Vaid 6 kuud varem Moskvast Riiga kolides tekkisid lootused, et Riiast võib saada Vladimir Putini režiimile vastanduva Venemaa meedia oluline keskus. Sellised lootused osutusid aga üürikeseks ja tuhmuvad nüüd veelgi, kuna TV Rain teatas plaanist oma toimetus taas esimesel võimalusel kolida – seekord Amsterdami.

Kanal saab seega tagasi õiguse edastada saateid Euroopa Liidu territooriumil. Telekanali juht Natalja Sindejeva elab juba Amsterdamis.

Hollandi meediaamet teatas sel nädalal, et TV Rainile on väljastatud ülekandeluba 5 aastaks. Ametivõimude esitatud dokumentidest selgub, et TV Raini esindajad esitasid oma esialgse taotluse tegelikult 6. detsembril – samal päeval, kui Lätis tegevusluba ära võeti.

„[TV Rain] kolib oma toimetuse keskuse Amsterdami ja Amsterdami stuudio muutub peamiseks kohe, kui töötajad saavad Hollandis töötamiseks loa,” teatas meediakanal 10. jaanuaril oma Telegrami sotsiaalmeedia kontol.

Vaatamata Lätist lahkumisele andis telekanal ka märku, et kavatseb NEPLP tegevusloa tühistamise otsuse edasi kaevata.

„[TV Rain] ei ohusta Läti riiklikku julgeolekut, samas kui otsus ise tehti suletud uste taga, ilma et kanali esindajatel oleks olnud võimalust oma argumente esitada. Kohtus kaitseme oma mainet, mille nimel oleme töötanud viimased 13 aastat,“ teatas Sindejeva, lisades, et usub, et NEPLP otsus võib luua negatiivse pretsedendi nii muule Lätis registreeritud venekeelsele meediale kui ka Läti meediakeskkonnale tervikuna.

Kommentaarid
(Külastatud 161 korda, 1 külastust täna)