Vuoden 2021 7 parasta pelialan trendiä

Suurilta osin pandemian ansiosta pelaaminen ei ole koskaan ollut suositumpaa, ja ala kukoistaa. Tässä on 7 tärkeintä pelitrendiä, jotka vaikuttavat alaan vuonna 2021.

1. Pelitilaukset

Viime vuosien aikana pelien tilauspalveluista on tullut varsin suosittuja. Vuonna 2020 nähtiin paljon liikettä tällä rintamalla, kun Amazon Luna julkaistiin, Project xCloud tuli Xbox Game Passiin ja EA Access/EA Origins yhdistettiin ja muutettiin EA Playksi.

Vuonna 2021 keskitytään siihen, miten nämä palvelut eroavat toisistaan, sillä samankaltaisia palveluita on tarjolla niin paljon. Tässä sisältö on ratkaisevan tärkeää, jotta voidaan varmistaa, että palvelulla on paras arvo kuluttajille.

Voit myös selata luetteloa norjalaisista kasinoista.

2. Osallisuus ja pelaaminen

Pelien osallisuus ja saavutettavuus ovat olleet pelialan keskustelun eturintamassa jo jonkin aikaa, ja vuonna 2020 pelit lisääntyivät, ja ne pyrkivät osallistavampaan edustukseen ja trendi jatkuu vuoteen 2021 ja sen jälkeen.

Nimikkeitä, kuten Spider-Man: Miles Morales, jossa on afrolatinolainen päähenkilö, ja Hades, jossa kreikkalaisia jumalia esitetään erilaisilla taustoilla. Nimikkeet, kuten The Last of Us Part II ja Tell Me Why, sisälsivät LGBTQ+-esityksen. Indie-pelit edustivat erilaisia kulttuureja, joita ei usein nähty videopeleissä, kuten muinaiseen Intiaan sijoittuva Raji: an Ancient Epic. “Nämä muutokset varmistavat, että videopelit ovat todella edustavia ja kaikkien saatavilla”, sanoo Renee McKenzie, projektipäällikkö 1 Day Write ja Brit Studentista.

3. Esports

Pandemian peruessa monia suoria urheilutapahtumia, monet ovat siirtyneet e-urheiluun, jossa ihmiset menevät alustalle, kuten Twitchille, ja voivat katsella suosikkistriimautensa pelaavan suosikkipelejään ilmaiseksi. Tämä uusi kiinnostus e-urheilua kohtaan ei kuitenkaan ole aivan positiivista – nimittäin miten hyötyy enimmäkseen ilmaisesta alustasta. Live-keikat, urheilutapahtumat ja vastaavat tuottavat vakavia tuloja.

Vuodelle 2021 alan on ratkaistava tulokysymys, samalla kun säilytetään uusi suurempi yleisö ja ansaitaan rahaa johdonmukaisemman tulovirran luomiseksi.

4. Pilvipelipalvelut laajenevat.

“Uuden pelin lataaminen voi kestää tuntikausia, joskus laitteistosi ei ehkä riitä tai tietokoneessa tai konsolissa ei ole tarpeeksi tilaa uudelle pelille”, sanoo Ricky Winfield, Origin Writingsin ja Write my X:n tekninen kirjoittaja. Ratkaisu: pilvipelaaminen. Cloud Gaming ohittaa kaikki nämä ongelmat, kun suoratoistat peliä reaaliajassa. Pilvipelaaminen ei ole vain kuluttajien suosikki. Suoratoistopalvelut, kuten PS Now, antavat Sonylle arvokkaan toistuvan tulovirran. Se tarjoaa myös julkaisijoille tavan ansaita rahaa vanhoilla peleillä.

5. Seuraavan sukupolven konsolit tekevät aaltoja.

Mikään pelitrendien luettelo ei olisi täydellinen ilman keskustelua viime vuonna lanseeratuista seuraavan sukupolven konsoleista: Xbox Series X ja PlayStation 5. Lisäksi joukkoon on lisätty toinen konsoli, Nintendo Switch. Animal Crossingin julkaisu alkuvuodesta 2020 paransi pandemiaelämää niin paljon, ja joidenkin isojen nimien julkaisujen myötä vuonna 2021 Switch jätettiin kilpailun ulkopuolelle. Silti PS5:n SSD:n ja Xbox-sarjan X “Smart Deliveryn” kanssa tämä taistelu ei ole kaukana ohi.

6. Early Access ja vaikutus pelin kehitysprosessiin.

Empirical Software Engineeringissä julkaistun tutkimuksen mukaan noin 15 % kaikista Steamissä tarjotuista peleistä on “Early Access”. Tämän luvun odotetaan kasvavan merkittävästi vuonna 2021 ja sen jälkeen. Pelaajat rakastavat varhaista pääsyä, koska he voivat pelata peliä joskus jopa vuosia etukäteen. Pelien kehittäjät käyttävät varhaista pääsyä saadakseen tarkan pelaajien palautteen, mikä voi lopulta parantaa ja muuttaa peliä kokonaan, mikä tekee siitä menestyvämmän. Esimerkiksi Rimworldistä tuli yksi Steamin eniten arvioituista peleistä suurelta osin Early Access -painotteisen kehityssyklin ansiosta.

7. Indie-peleillä on nyt pelialustoja.

Indie-pelien tuottajat voivat nyt helposti jakaa uusia pelejään. Roblox on kuin Steam, mutta indie-pelien kehittäjille ja pelaajille. Tämä on mahdollistanut sellaisista nimikkeistä kuin Without Us ja Stardew Valley nousevat bestsellereiksi.

Pelaaminen on osa useimpien ihmisten elämää. Näiden seitsemän trendin on määrä jatkua pitkään tulevaisuuteen tuoden positiivisen muutoksen aaltoja pelaajille, pelien kehittäjille ja koko alalle.

Lähde: Invision Community

(Külastatud 182 korda, 1 külastust täna)