Uus häda: naised kaebavad, et neil esinevad pärast koroona vastu vaktsineerimist menstruaalprobleemid

Ühendkuningriigis on ligi 4000 naist andnud teada, et neil on pärast koroona vastu vaktsineerimist tekkinud menstruaalprobleemid nagu tugev veritsus ja menstruaaltsükli nihkumine.

Põhiliselt puudutab see häda naisi vanuses 30-49. Kokku oli 17. mai seisuga ravimiametile MHRA seoses AstraZeneca vaktsiiniga saabunud 2734 teadet, Pfizeri vaktsiiniga seoses 1158 teadet ja Moderna vaktsiiniga seoses 66 teadet, vahendab Sunday Times.

Samas ei ole nende probleemide hulk ravimiameti hinnangul suurem kui neid võiks muidu esineda, seega ei pruugi olla otsest seost vaktsiiniga. Samas aga jälgitakse olukorda ja saabunud teateid tähelepanelikult.

Praeguse sisuga ei peeta vaktsineerimist menstruaalprobleemide põhjustajaks. Samas on täheldatud seost vaktsineerimise ja menstruaalprobleemide vahel ka USA-s. Varasemast on teada, et sarnaseid vaevusi põhjustavad ka teiste viiruste vastased vaktsiinid. Nii näiteks põhjustavad menstruaalprobleeme papilloomviiruse HPV ja gripivaktsiin.

Seni on teatatud koroonavaktsiinide puhul sellistest kõrvaltoimetest nagu peavalu, iiveldus, lihasvalu ja valu süstimise kohas. Lisaks on AstraZeneca vaktsiini puhul väike tromboosioht.

4,000 women report period problems after Covid jab

The vaccines watchdog is “closely monitoring” reports from 4,000 women who suffered period problems after having their Covid jab. Britons having the vaccine are warned they might get a sore arm, feel tired, achy or sick, or develop a headache, but period irregularities are not mentioned on the list of potential side effects.

(Külastatud 708 korda, 1 külastust täna)