Helsingi peatselt ametisse astuv uus linnapea Jan Vapaavuori tahab kesklinna alla rajada autotunneli, mis läheb maksma 600 miljonit eurot.
Tunneli ehitust hakati planeerima juba eelmise linnavalitsuse ajal. Vapaavuori ütles Helsingin Sanomatele, et ta toetab kesklinna uuendamist.
Muutused tähendavad eelkõige jalakäijatele mõeldud ala laiendamist, autotunneli ehitust ja varem Guggenheimi kunstimuuseumile mõeldud Lõunasadama tühja krundi saatust.
Tunneli maksumus on praegu veel ebaselge. Sarnase, möödunud aasta sügisel valminud 2,3 km pikkuse Tampere kaldatunneli maksumus oli ligi 200 miljonit eurot. Tunneli maksumus võiks seega olla ligi 100 miljonit ühe kilomeetri kohta.
Kümme aastat tagasi planeeritud 3,5 km pikkuse Helsingi kesklinna tunneli maksumuseks arvestati 475-545 miljonit eurot. Inflatsiooniga läbi korrutades võiks see summa olla praegu 550-630 miljonit.
Helsingin keskustatunneli maksaisi vähintään 600 miljoonaa euroa – asiantuntijat arvioivat hinnan Jan Vapaavuoren ehdottamalle autotunnelille
Alustavat laskelmat Helsingin keskustatunnelihankkeesta: investointikustannus 600 miljoonaa euroa. Näin kirjoitetaan julkisen sektorin rahoitusjärjestelyihin erikoistuneen konsulttiyritys Inspiran viime syksynä laatimassa selvityksessä Helsingin keskustatunnelin taloudellisesta toteutettavuudesta. “Tämä on hyvin karkea arvio. Hinta voi olla korkeampi tai matalampi”, Inspiran toimitusjohtaja Kimmo Lehto sanoo. Helsingin ikuisuusprojekti keskustatunneli sai keskiviikkona pitkästä aikaa tuulta purjeisiinsa, kun tuleva pormestari Jan Vapaavuori (kok) kertoi HS:lle kannattavansa sen rakentamista.