Näin kasvatat yritystoimintaasi pikkurahalla

Toivotko, että yrityksesi tai brändisi nimi ja viesti jäisivät ihmisten mieliin kertaheitolla? Ponnisteletko toimintasi lisäksi erilaisten markkinointikeinojen sekä -kanavien parissa, toivoen, että näkyvyytesi kasvaisi edes yhden pisaran verran jokaista vuodattamaasi hikitippaa kohden?

Ehkä olet ymmärtänyt väärin.

Ehkä kuvittelet, että jäädäksesi mieleen sinun tulee puskea huikean originelleja ajatuksia kerta toisensa jälkeen, jakaa upeita ja siloiteltuja kuvia yrittäjän arjesta, tai vähintäänkin paiskia töitä aamusta iltaan verkkomainonnan merkeissä? Vaadit itseltäsi aivan liikaa. Ihmiset ovat itse asiassa melko yksinkertaisia, ja parhaat keinot monesti niitä kaikista perinteisimpiä.

Hemmottele asiakkaasi piloille

Yrityslahjat ovat mainostuotteita, joita yrittäjä voi jakaa asiakkaille milloin tahansa. Jos suosiosi ei ole vielä yltänyt taivaisiin, ja olet vasta oman brändisi kasvatusvaiheessa, voit hyötyä mainoslahjoista tässä vaiheessa todella paljon – ja parasta tässä on se, ettei sinun ole pakko sijoittaa lahjoihin huikeita summia.

Sinun ei silti kannata suin päin rynnätä tilaamaan tukkuna ensimmäisiä kohdalle napsahtavia pikkuesineitä, vaan paneutua ensin yrityksesi sanomaan sekä persoonallisuuteen: minkälainen mainoslahja voisi kertoa juuri sinun palvelustasi, ja tukea sinun viestiäsi? Mainoskynät, kirjoitusvihkot, kangaskassit ja USB-tikut ovat ikivihreitä valintoja ja käyttötavaraa, joissa yrityksen logot pääsevät esiin päivä toisensa jälkeen. Tämänkaltaiset tyylikkäät ja hyödylliset lahjat tukevat brändin imagoa.

Pidä huolta hyvästä laadusta

Vaikka budjettisi ei olisikaan päätähuimaava, löytyy markkinoilta niin monenlaisia tarjouksia, että hinta-laatusuhteeltaan sopivat promolahjat osuvat varmasti tiellesi. Aloittelijan kannattaa sijoittaa aluksi muutamaan erilaiseen tuotteeseen ja suorittaa myöhemmin vertailua siitä, mikä lahjoista oli suosituin.

Älä siis pidä kiirettä tai hyökkää ensimmäisen kohdallesi sattuvan alennuksen kimppuun, vaan mieti sopivat, yrityksesi imagoon hyvin istuvat lahjatuotteet ensin ajan kanssa. Krääsä ja huono laatu luovat negatiivisia mielikuvia, joten kiinnitä huomiota lahjan toimivuuteen.

Brändin kannalta relevantti ja laadukas yrityslahja on tehokas mainos, joka voi auttaa sekä asiakkaiden sitouttamisessa, että positiivisen palautteen keräämisessä. Nokkelat ja kekseliäät tuotteet ovat kaikista parhaimpia, mutta jo vaikkapa yksinkertainen heijastin antaa asiakkaalle viestin siitä, että olet kiinnostunut hänestä ja hänen hyvinvoinnistaan.

Anteliaisuus palkitaan aina

Jos sinulla ei juuri nyt ole tiedossa sopivia alan tapahtumia, messuja tai fyysisiä toimipaikkoja joissa voisit jakaa mainoslahjoja ja esitellä yrityksesi toimintaa, voit hyvin keskittyä tutkimaan markkinoiden tarjontaa ja valitsemaan imagoosi parhaiten istuvia tuotteita. Samalla voit miettiä muita mahdollisuuksia lahjojen jakamiseen. 

Lähetä yrityslahja potentiaaliselle asiakkaalle tarjouksen mukana, tai viimeistään tuotelähetyksen kylkiäisenä. Ilmaiseksi saatu yllätys herättää vastaanottajan mielenkiinnon ja kertoo sinun sitoutumisestasi yrityksen ja asiakkaan väliseen suhteeseen.

Jos sen sijaan satut jo pääsemään ihmisten ilmoille, tulet nopeasti huomaamaan ihmisten mielenkiinnon mainoslahjoja kohtaan. Saat saatettua sanomasi perille tehokkaammin, ja jos valitsemasi lahjatuote on tarpeeksi vetävä, saattaa paikalle muodostua jonoakin!

Kommentaarid
(Külastatud 84 korda, 1 külastust täna)